Manuela Miga



născută la 12 noiembrie 1947, Constanţa

profesia: critic de teatru şi film, licenţiată a Academiei de Teatru şi Film, Bucureşti

e-mail: manuela.miga@
yahoo.com
(continuare)

INTERVIU de Jean-Louis d’Abrigeon cu Manuela Miga

Bună ziua, Manuela Miga! V-am cunoscut datorită Internetului. Dar, de fapt, cine sunteţi? Unde v-aţi născut? Vorbiţi-ne despre viaţa dumneavoastră!

M-am născut într-o noapte fără lună la Constanţa, România, chiar în spatele «cortinei de fier», la malul Mării Negre, în urmă cu mai mult de o jumătate de secol. Ţară mică a unei mici planete numite Pământ, dar unde predomină apa, dintr-un sistem solar marginal al Căii Lactee (în România – fără ceremonie – se preferă ceaiul, deoarece e mai ieftin).
(continuare)

luni, 19 mai 2008


HAIKU-URI DE BASH
Ō ÎN TRADUCEREA MANUELEI MIGA



plăticile sărate
sunt îngheţate şi ele-n
magazinul de peşte

sub pomii-nmuguriţi
două sentinele
cu capetele lor albe împreună

mâhnitul meu suflet –
fă-l să simtă singurătatea
cucule!

cele zece găluşte
mai mici şi ele –
vântul toamnei

sub copaci
supă, peşte şi legume –
peste tot flori de cireş


raţa sălbatică bolnavă
cade în frigul nopţii –
somn în călătorie

a fost şi o noapte
când m-a vizitat un hoţ –
sfârşitul anului

măturând grădina
uită de zăpadă:
mătura

încă viu
la sfârşitul lungii mele călătorii –
seară de toamnă târzie

parfum de crizanteme –
în grădină
talpa uzată a sandalelor

această cale ! –
nimeni nu merge pe ea
seară de toamnă

a venit primăvara
sau vechiul an s-a dus?
noaptea dinaintea ajunului Anului Nou

aproape de drum
o nalbă roz
a fost înghiţită de cal

hotărât să mă expun
vântului şi ploii
care-mi pătrund corpul

la aceşti picuri de rouă
o, de-aş putea să mă spăl
de murdăria lumii de ţărână

bolnav în călătorie
visul meu rătăceşte
pe câmpul veşted

bananierul în furtuna toamnei –
noaptea ascult ploaia
care picură în hârdău

întâi stejarului
mă încredinţez –
pădure vara

e cald! e cald!
se aud voci în curţile
din faţa casei

iubita motanului
merge la întâlnire
trecând peste maşina de gătit dărâmată

trezeşte-te, trezeşte-te!
vei fi prietenul meu,
o, fluture care dormi!

vrabie, prietena mea!
nu mânca albina
care se joacă pe flori!

crizantemă albă –
oricât de atent aş privi
nici un fir de praf

ce lună serenă!
însoţesc un frumos adolescent
speriat de urletul vulpii



Niciun comentariu: